2010-04-04

Påskhelg



Det har hunnit bli påskdagen, helgen rullar sakta på. Långfredag blev mycket trevlig, med dans till Mats Bergmans på Pumpen i Södra Vi. Där skildes också mina och mannens vägar för resten av helgen, han drog vidare med orkesterbussen och jag tog hans bil hem till mitt, så jag är tillfälligt med bil, vilken lyx!

Gårdagen bjöd till att börja med på en Linköpingstripp med bl a IKEA-handlande, så nu har jag äntligen det lila överkast som jag så länge trånat efter.
Men innan vi åkte sattes MC-batteriet på laddning och väl hemkommen igen blev det till att provstarta. Snäll som den är, hojen, så gick den igång på första försöket!
Med den väntar nu däckbyte och besiktning innan jag får köra. Valde bort att fixa det i höstas och har på så sätt förskjutit inställelsetiden för besiktning till våren. Känns mera rätt och bekvämt så än att behöva dra ut den när det har blivit kallt och ruggigt på senhösten, som jag fått göra tidigare.

Kvällen bjöd på grillpremiär tillsammans med en god vän, samt senare en sväng neråt Briggen, tillsammans med samma vän. Mycket folk var i rörelse, träffade några bekanta, men det blev inget kraftigt festande utan apostlahästarna tog mig hem vid 02-tiden.

Så idag har jag då äntligen fixat till sovrummet med de nya prylarna, samt även alldeles på egen hand satt upp ny kökslampa.
Känner mig mycket nöjd med mig själv och dagens gärningar så här långt.
Planen nu är nog bara att ta ut en brassestol och hitta en lähörna där jag kan vända näsan mot den fantastiska solen en stund.

Ikväll skulle det kunna bli en ny resa till Pumpen, men det hänger på om någon vill följa med. Ensam är inget kul att åka. Får se om det blir något napp på min på FB utslängda fråga.

I övrigt så saknar jag mannen, som alltid när vi inte är tillsammans...
Men, träffar honom imorgon igen, för en stund i alla fall.
Hans plan för måndag blev något ändrad, så jag behöver inte pallra mig upp till Norrköping i ottan för att hämta honom, utan han får skjuts ända hem till min dörr, frampå förmiddagen istället.
Väl här ska han nog mest bara hämta upp sin bil, men min förhoppning är att han stannar och kramas, åtminstone en liten stund ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar