2010-04-23

Dans på hemmaplan

I kväll ska det dansas hemmvid. Skönt att som omväxling inte behöva sitta och åka en massa mil. En orkester som heter Sannex kommer att spela. Vet inte om de är bra, då jag inte hört dem tidigare, men folk runt omkring mig har i alla fall inget negativt att säga om dem.
Mannen har slutat jobba för veckan och anländer inom kort för att följa med på dansen, det gillas av undertecknad!
Vi har dragit ihop ett litet gäng som ska göra sällskap innan och äta den sallad jag fixade till tidigare idag. Tror det blir himla trevlig kväll!

Sedan blir det att dyka ner i bingen och sova sju kvart i timmen, för i morgon är det den årliga avrostningen på flygfältet och den startar klockan 9, hu...
Men grejen med avrostning är bra, att få träna lite på bromsning, undanmanöver etc. nu på vårkanten när man inte har så många MC-mil i kroppen.
Själv har jag inte en enda mil, besiktigade i onsdags efter att hojen har stått med körförbud sedan i november.
Då mannen inte kör MC, har han istället fått i uppdrag att hjälpa till med korvgrillningen och fikat som hör till. Kanonbra, för då slipper han att bara overksamt vänta på att jag ska bli klar.
Vi ska nämligen senare i morgon bege oss hem till honom, fräscha till oss och sen iväg igen! Den gången bär det av till ett 25-årskalas i Målilla, det är en arbetskamrat till honom som har fest. Det kan bli minst lika kul som jag tror denna kväll kommer att bli.

Det ska bli intressant, bara, att se hur mycket jag orkar. Då jag efter nattens arbete inte kunde sova mer än drygt tre timmar och inte har lyckats somna nu på eftermiddagen, trots idoga försök, kan det nog uppstå akut trötthet under resan, misstänker jag.

Men den som lever får se! Jag ska göra det bästa av denna helg, för i veckan blir det jobb igen. Tre nätter, börjar söndag kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar