2010-04-15

Lite pirrigt


Jodå, lite pirr finns det nog inför kvällen då det ska visas kläder, modell mindre, dvs bad- och underkläder. Kom nyss hem från sminkning, så jag känner inte riktigt igen mig själv när jag råkar titta i en spegel...
Men hon som sminkade var duktig och jag är ju fixad inför att vara på en scen, det är inte något vardagsspackel här inte ;-)
Om en timme ska jag vara på plats, så nu är det bara att andas lugnt fram till det är dags att trampa iväg. Tur att kompisen och jag flyttade tisdagstraditionen till torsdag denna veckan, kan nog behöva ett glas efteråt...

I går blev det äntligen tillfälle att få klämma och känna på barnbarnet. Märklig känsla. Hon är jättefin - givetvis!!! - och söt och snäll, precis som hennes mor var i samma ålder.
Man undrar vad de små liven funderar på där de ligger och filosoferar...
I dag är hon varit på första besiktningen på bvc, med beröm godkänd då hon redan passerat födelsevikten.
Bilder på underverket kommer så småningom.
Måste snart hälsa på dem igen, det var bara för mysigt !!!

Har också hunnit med en kort date med mannen, innan han gav sig iväg med jobbet. För honom blev det hotell Scania natten som gick, denna gång i skåneland. Eftersom han varken hade fungerande TV eller internet så fick han i alla fall rejält med sömn :-)

Det börjar bli dags att plocka ihop de pinaler som jag behöver för kvällen, samt peta i mig ett piller, då huvudvärken är besvärande just nu, men det släpper nog, bara jag har klarat första visningen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar