2010-04-28

En bra onsdag igen

Onsdagar när jag har möjlighet att åka till mannen är trevliga. I dag är en sådan onsdag. Framåt eftermiddagen, när han vet ungefär när han slutar jobba idag, hör han av sig, så att jag kan passa in en lämplig buss, för att då åka och möta honom. Både han och jag har långledigt, så vi ska passa på att fixa med en massa planerade saker, men också bara vara, äta och dricka gott och givetvis mysa lite ;-)
I går fick jag besked av kattvakten att han kan hjälpa mig med att se till mina missar när jag inte är hemma nu på några dagar. Tack bäste brorson!

Egentligen borde jag sova ett par timmar till, men som vanligt vaknade jag alldeles för tidigt efter nattens jobb. Då jag dessutom jobbat flera nätter i rad, vet jag att framåt kvällen är det bara sängen som gäller, men som tur är så finns det en där jag ska vara i natt...

Förutom att jag har arbetat och däremellan försökt få tillräckligt med sömn, så har jag också träffat barnbarnet igen. Jösses vad hon växer! Stora tjejen redan, gick upp ett halvkilo mellan de senaste vägningarna, det ni!
Vi, dottern och jag (inte barnbarnet) pratade dop, dvs när det kan tänkas bli och även vad det ska bjudas på för mat vid detta tillfälle. Hon har bra idéer och vi plockade fram lite recept att begrunda.

Ett annat festligt tillfälle framöver är den 12 juni. Då blir det nämligen 50-årskalas - mitt eget! Ser fram emot det, att fixa fest är alltid lika kul!
Inbjudningarna gick ut i veckan och förhoppningen är att så många som möjligt av de inbjudna vännerna har möjlighet att vara med och fira med mig.
Festen är av typen "betala-en-summa-istället-för-present". Min ekonomi tillåter definitivt inte att bjuda, så det får bli på detta sättet:
För en summa av 200 kronor p/p så kommer gästerna att föräras välkomstdryck, enklare men rustik middag med tillhörande måltidsdryck, kaffe och tårta samt livemusikalisk underhållning av min käre lillebror och hans musik-kollega. Dans är det också tänkt att bli, men då till inspelad musik. Min tillika käre man har lovat att ställa samman en bra spellista med en blandning av bugg- och foxtrotmusik.
Maten lagar jag själv, men har engagerat ett par vänner som hjälp med det praktiska dagarna, runt kalaset. Bra med vänner :-)
Förhoppningsvis tycker vännerna att det är ok, det vet jag mera om efter 25 maj när sista anmälningsdatum är.

Motorcykeln är i bruk igen, skoj! Träningskörningen i lördags var kul, nyttig - kändes bra. Har nu i veckan kört lite, mest till och från jobbet. Det var bra kyligt att köra hem på morgonen...

Helgen som passerade var ju som nämnts tidigare, fullspäckad med diverse aktiviteter. Förutom MC-åkandet så var det både danstillställning och en 25-årsfest.
Allt föll ut till belåtenhet, men att komma i säng halv fem på morgonen efter en fest är tungt för en i min ålder... Men kul var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar