2010-04-11

Söndag...

...har det hunnit bli, jag har varit mormor i tre dygn nu men ännu inte sett underverket. Så är det när mor- och farföräldrar inte får besöka BB.

Några bilder har jag fått iaf, via mobilen. Sjukt nyfiken är jag nu!!!

I kväll har de kommit hem och på min fråga på om jag kunde hjälpa till med något, fick jag till svar att matportioner att ha på lut i frysen är alltid välkommet ;-)
Fast nu måste jag tänka till igen för det får inte innehålla kål, lök, bönor och dylikt som bebisen kan fara illa av.
Produktionen av en köttfärslimpa med bacon, feta och provencalska örtkryddor borde funka, liksom kycklingfiléer stekta i vanlig grillolja.
Det är iaf vad som är under produktion just nu. Får fundera på om jag kan komma på ytterligare något innan onsdag då jag ska få träffa barnbarnet för första gången.

I övrigt har dagen varit seg, då jag jobbade i natt. I vanlig ordning kunde jag inte sova så mycket som jag skulle behövt. Denna gång blev det ca 3,5 timme, sedan var det bara att kliva upp...
Nå, det blev ju lite gjort istället, även om det gått i slowmotion.

MC:n är nu på verkstad för däckbyte och jag har varit en första sväng i solariet.

Just solning är nåt jag kom på att det vore en bra idé att klämma in några gånger innan torsdag kväll, då jag ska visa bad- och underkläder. Det är något som jag hjälper en väninna med ibland, då hon har butik för dylika varor och ordnar visningar på begäran.

Första gången jag gjorde det var rejält nervöst, men numera är det mest kul - fast samtidigt en utmaning - jag är ju inte direkt ung och vacker längre...
Provning inför torsdag blir imorgon, efter vuxendagiset och svängen förbi AF för att lämna in en blankett.

Givetvis så har jag dansat ikväll - två pass, ett med square och ett buggpass...

Förutom allt detta, ska jag också i veckan till röntgen för att kolla höger axel. Sjukgymnastiken påbörjas nästa vecka och i bästa fall kan operation undvikas, men jag tror inte riktigt på det. Liknande procedur genomgicks vid mina handledsbesvär och det slutade ändå med operation av båda, med ett drygt halvårs mellanrum.
Skillnaden här är väl att det i så fall blir lite längre tid emellan, kanske drygt två år istället.

Mannen, då, när hinner jag träffa honom?
Ja, honom hoppas jag få träffa på hans lediga dag i veckan för helgen är ju körd. Jag ska jobba både fredag och lördag natt...
Vi får ta igen det helgen efter när vi ska både på våravslutning i min dansklubb och ett födelsedagskalas i Målilla. Däremellan blir det säkerligen lite tid över för att kramas också...

Dessutom, om vädret tillåter, så blir det för mig också lite körövningar med MC:n mellan festligheterna, SMC håller sin årliga avrostning på flygfältet på lördagen.

Som synes - späckat schema framöver!
Återkommer fortlöpande med rapport om hur planeringen kommer att stämma med verkligheten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar