2010-03-01

Sömnsjuka?

I dag är jag bara trött, trött, trött. Började väl kanske redan igår då jag bara kunde sova tre timmar efter jobbet och efter det hjälpte dottern med flyttkartonger och avslutade dagen med att försöka vara lite skärpt på ett årsmöte.
Stupade i säng och sov i 10 timmar! Var lika trött när jag vaknade, men var tvungen att kliva upp tidigt och ta mej medelst apostlahästar till sjukhuset för kontroll. Sen när jag ändå var ute så passade jag på att införskaffa en ny DVD-spelare, som jag hittat billigt i en annons, så att jag kan lyssna på musik igen. Den gamla hade fått tokspel.
Det blev dock inte så mycket spelat för ögonen var grusiga, det blev sängen igen, denna gång tre timmar! Fortfarande är jag trött, så nåt fel är det nog.
Ser inte fram emot nästa jobbpass alls, funderar nog närmast på hur jag ska orka, med den här tröttheten. Det är tufft i vanliga fall, så hur ska det gå nu? Nå, det visar sig väl vartefter...
Ska försöka få lite vettigt gjort i veckan. T ex har snabeldraken inte fått jobba på länge och att byta lakan och handdukar känns som om det inte vore helt fel.
Tid finns, för jag är ensam ända till torsdag kväll och mitt danspass är inställt denna veckan. Kommunfullmäktige behöver lokalen och då får vi vackert kliva åt sidan.
Några som inte är trötta är katterna. De verkar ha mer energi än vanligt, far runt som skållade troll och jagar varandra! Skönt att de, i alla fall för det mesta, går så bra ihop. Tänkbart att det blir oroligare i lägret när lillan börjar löpa, men både hon och mamman ska kastreras frampå vårkanten. Efter det ska det nog kunna bli lite lugnare, hoppas jag. Inte för att jag vill att de ska bli slöhögar, men ibland är aktiviteten på dem väl intensiv!
Har i eftermiddag också hjälpt en vän med lite blanketter och ansökningar. Det känns alltid bra att kunna hjälpa sina vänner.
Var rädd om dina vänner därute, du vet aldrig när du kan komma att behöva hjälp och har du då någon gång ställt upp så har du det tillbaka, så enkelt ska det vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar