2010-03-18

Jobb

Då har man jobbat lite i veckan då. Tisdag och onsdag natt blev det, känns ok. Jobbet har flutit på bra, känns det som, hoppas min chef tycker detsamma. Nu senaste natten fick jag tom ordningsryck utöver normalt och plockade och fixade lite extra!
Nästa vecka blir det också ett par pass, känns ok.
Har haft lyxen av att köra bil till och från jobbet, tack vare en vän som erbjöd mig att låna hennes bil. Sådana vänner ska man vara rädd om, de är värdefulla.
Idag när jag sovit av - hela tre timmar - hade jag bilen kvar så jag passade på att handla hem sådant som är otympligt att transportera medelst Jonte, samt hjälpte dottern med en del logistikbestyr. Det blev en riktigt trevlig dag, men tröttheten sätter nog in nu framåt kvällningen, sov ju inte onödigt mycket på förmiddagen precis...

Ser nu fram emot imorgon, när det bär av hem till mannen. Vi har en lugn helg framför oss, utan en massa måsten så vi ska bara ta det lugnt. Kan vara behövligt, då vi båda dras med förkylning, som förvisso är i avtagande, men ändå gör att man är mer seg och matt än vanligt. Det enda som vi vet vi ska göra, är att under lördagen förflytta oss mellan Mörlunda och Västervik och väl här fortsätta göra i stort sett ingenting. Vanligtvis brukar jag be om, och får också, hjälp med sådana transporter som jag tack vare min oerhört snälla väninna, kunde fixa redan idag!


Nästa helg händer det lite mera för då ska vi ha "kalas" i Mörlunda tillsammans med några goda vänner härifrån Västervik samt hans föräldrar. Det blir vårt första rejäla avsteg från den kost vi hållit oss till de senaste 10 veckorna, men är det födelsedag så är det!

Dagen imorgon innan bussresan kommer att bestå av de mest nödvändiga hushållsbestyren samt att fundera på o fixa middag till kvällen, så att vi inte behöver äta mitt i natten.
Några idéer dyker nog upp varefter, sedan gäller det bara att modifiera dem så att det funkar att förbereda här och sedan transportera på bussen ;-)

Kattvakt fixad för den tiden jag inte är hemma. Återigen - värdefullt med vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar