2010-03-03

Det bidde ingenting...

Lite som "Kejsarens nya kläder" har det varit idag. Förmiddagen bestod av en promenad kombinerat med inköp av en ny blåtand till mobilen, så långt allt väl.
Kl. 13 var det dags för auktionen jag skulle bevaka, men det kom inga spekulanter så det blir att leva i ovisshet ytterligare ett okänt antal veckor.

Efter det, information om projekt "Vägvalet" på Futurum. Ännu en glättig föreställning om vad man ska göra för att bli intressant på arbetsmarknaden och få jobb.
Jag spyr på det!!! De flesta åtgärder är lika illa. Denna dock, verkar ha en vits, man ska kunna validera sina kunskaper, alltså få papper på de kunskaper man inte tidigare har dokumenterade, alt. om det är gamla dokument, då kan man fräscha upp kunskaper o få nya dokument. Verkar vettigt, men resten kan jag vara utan! Vet inte hur många gånger jag deltagit i olika projekt och åtgärder där man ska lära sig att skriva sitt CV...
Jag har ett aktuellt, jag söker jobb med det kontinuerligt och då blir det givetvis med automatik att jag också håller det uppdaterat!

Eftermiddag och kväll har lunkat på. Har varit hos dottern i hennes nya lägenhet och där fått med mig lite prylar hem, som jag lovat hjälpa henne med.
Lite senare anlände äntligen vaggan som hon ska få låna till bebisen. Det är samma vagga som hon själv låg i, det är lite extra kul. Hon var förbi här nyss och hämtade upp den med lite transporthjälp, då hon själv är ganska klumpig nu. Det är fyra veckor kvar till beräknad nedkomst - det närmar sig med stormsteg !!!

I morgon blir det en busstripp igen, ska åka till mannen i mitt liv. Denna gång blir ju samvaron sönderhackad pga mitt arbete, men bättre att ses lite än inget...
I slutet av helgen kommer han hit istället och förhoppningsvis blir också större delen av nästa helg här hemma som omväxling då vi nu under vintern annars är mest hos honom. Planen är att ha gäster på lördagskvällen, men det är inte färdigplanerat ännu, så vi får se utfallet framöver.

Tar en dag i taget, bäst så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar