2010-03-07

Intet är som väntans tider

Sitter här i den strålande vackra vinterdagen, tittar ut på solen och väntar. Snart dyker mannen i mitt liv upp här och då blir det nog en promenad i solskenet, till att börja med. När det sen skymmer ska vi laga middag på tu man hand.

Då jag jobbade inatt så har halva dagen gått åt till att sova, nästan synd som det ser ut ute, men sömn krävs om jag ska fungera någorlunda normalt...
Det är inte jobb igen förrän på torsdag, och därefter måndag, om inget oförutsett inträffar, dvs att det blir extrajobb, eller, ve o fasa, magvärken sätter in igen så att jag måste uppsöka sjukhus! Det vill jag inte. Senast jag hade magsmärtorna som liknar dem som attackerade mig i helgen, så blev det kniven. Nåväl, denna gång verkar det ha repat sig utan knivens hjälp, bara att tacka och ta emot.

På tal om väntan, det är annat att vänta på också. Barnbarn! Ska bli ytterligt spännande att se vad som bor i dotterns mage. Beräknad nedkomst är nu i slutet av mars men vi får väl se när knodden behagar anlända. En sak är säker, blir den lika enveten som sin mor så får hon det inte lätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar