2010-03-12

Förkylningshelvete

Det har väl knappast undgått någon av mina vänner att jag för närvarande dras med en eländes förkylning. Denna gång så pass att jag åkte på feber, vilket jag vanligtvis brukar slippa. Alltså blev det inget jobb natten som gick, utan jag stannade hemma i sängen. Kanske var det vad som behövdes för nu tycks kulmen vara nådd, jag är inte riktigt lika matt längre. Nu väntar jag bara på tappa-rösten-stadiet, vilket brukar infinna sig när jag är på bättringsvägen.
Enda tillfället jag är någorlunda tyst, enligt mina vänner :-)

Om allt går smidigt under dagen, så kommer mannen hit ikväll och stannar över helgen. Hur bra jag än trivs hemma hos honom, ska det bli skönt att vara hemma en hel helg, bland mina saker. Lite skönt att inte behöva åka också.
Dock ska vi inte sitta på tu man hand hela helgen, imorgon kväll kommer ett par bekanta på lite mat och förhoppningsvis trevlig samvaro. Att just dessa skulle komma hit började med en halv säck fylld med bebiskläder som mitt blivande barnbarn kunde få :-)
Hurvida deras besök skulle bli av har i veckan känts lite osäkert, men nu när jag känner mig på bättringsvägen så ska det bli av. Lite senare idag ska jag bara ringa och bestämma tid med dem.
Som alltid när det ska bjudas på mat är jag i mitt esse och halva nöjet är att planera maten. Det är alltid en utmaning att hitta på god och trevlig mat som heller inte får kosta skjortan!
Jag brukar utgå från vad jag har i frysen och spinna vidare på det, komplettera med lite färskvaror.
Denna gång får det bli skaldjursröra med avocado på liten pannkaka och efter det färsbiffar fyllda med fetaost och soltorkad tomat serverat med ugnsrostade grönsaker, tzatziki, mojo, berneaise samt sallad. Till sist chokladmousse gjord på vispgrädde, äggula och mörk choklad. Allt detta är tillåtet enligt den metod som vi håller oss till sedan trettonhelgen och som hittills har minskat mig 8 kilo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar