2010-03-26

Antagandet stämde

Jodå, visst har den här veckan rasslat på. Har ju jobbat ett par nätter och det i kombination med att dagtid då måste sovas bort gör att det "arpar" på.
Sen att jag inte kan sova så mycket som jag behöver är en annan femma...
Just denna vecka har jag jobbat två nätter med en ledig natt emellan o det är nog det allra sämsta som kan inträffa jobbmässigt, för dygnet emellan blir varken hackat eller malet utan bara ett slag mos...

Då det är fredag blir det att få träffa mannen igen, härligt! Denna helg blir helt i Mörlunda då vi ska ha lite "kalas". Han ska till att fylla år, så det sågs som en utmärkt anledning att hitta på något lite extra. Förvisso är det inte på något sätt en jämn födelsedag, utan mera så ojämn den kan bli, men en som anledning till fest duger det alldeles utmärkt :-)
Förutom hans föräldrar, så kommer det två vänner hemifrån Västervik, men de anländer inte förrän i morgon eftermiddag och stannar då över natten. Enklast så...
Vi kommer att göra vårt första ordentliga avsteg från den diet vi har hållit oss till sedan 7 januari, men det känns som vi är värda den "synden". Mannen har kapat 11 kg och jag 9 kg till dags dato :-)
Men, men, efter helgen återgår vi till våra nya vanor, målet är inte nått riktigt ännu, för någon av oss.
En lite kul grej med vikten är att jag häromdagen testade om jag kom i en kjol som har varit minst sagt tight en tid. När jag bodde på GC satt den bra men nu var den för stor! Har nog tappat mer volym än jag trodde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar