2010-11-01

Ny månad...


Tiden flyger, något som jag även tidigare konstaterat.
Vi går nu in i november månad - önskar det vore maj istället, tycker inte om vinter!

Ännu inget nytt på bostadsfronten. Det har varit ett par visningar på huset, får de om det händer något där snart. Har heller ännu inte hittat någon annan stans att bo, men det måste ju bara lösa sig !!!

Sedan förra inlägget har det hänt en del annat ändå.

Förra helgen blev lugn och skön. Frånsett en utflykt till Oskarshamn där mannen skulle träna ihop sig med några andra musiker, så var vi själva - skönt.
Veckan sedan, sprang på med det vanliga, såsom dansträning, barnvakt, tisdagstradition etc...
Mindre behagligt var läkarbesöket i fredags som blev nödvändigt. Jag hade kämpat emot hela veckan men nu gick det inte längre. Bölden blev outhärdlig och fick skäras upp, så i dag blir det återbesök.
Var nog lite påverkad av värken hela veckan, tror det satte sig på hjärnan, för jag har vimsat rätt bra...
Begav mig till systembolaget och kom hem utan det jag gick dit för, låste cykeln och kom på att cykelnyckeln var kvar hemma...
Sådana grejer hände hela veckan :-/

I lördags så var det äntligen tid för vår sedan länge planerade Vinylfest! Den blev lyckad. Ja så känns det iaf, för ingen gick hem tidigt...
Vi var lite nostalgiska, drack Kir och spelade vinylskivor. Lite mat givetvis, plus tigerkaka till kaffet :-)
Dans blev det också. Trodde nog att det skulle bli någon som dansade, men i princip blev det dans hela kvällen, kul!!!
Har en "krigsskada" efter det, då jag råkade få en armbåge på näsan, inte skönt.
Som grädde på det moset lyckades jag slå i på precis samma ställe när jag igår skulle tråckla tillbaka extrastolarna på sin plats i garaget där också hammocken står.
Takhörnet på den är precis i näshöjd - ajajaj...

En ny förkylning lade sitt första varsel i fredags när vi krupit till sängs, halsont och huvudvärk. Sov illa men blev sen inte sämre under dagen.
Tack och lov för det - festen skulle ju genomföras!

Södagsmorgonen var inte lika nådig; snorigt och allmänt eländigt. Det blev först soffhäng under en filt när ordningen var återställd efter festen.
Återställandet fick jag en del hjälp med innan mannen återvände till sitt, men soffhänget fick bli solokvist. Kanske lika bra det, för pigg var jag inte. Squaredansträning blev det inte tal om, testade soffläge först, men det blev snart sängläge, orkade inte ens titta på TV:n.
Insåg då att det är bara att försöka sova bort eländet.

Ännu har jag inte lyckats med det, då jag snorar och nyser för fullt. Får bli att ta det mycket lugnt närmaste tiden. Tur det är höstlov, inte ens danskvällar...

Som det känns just nu så ligger tom tisdagstraditionen i riskzonen :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar