2010-09-29

Tiden flyger...

...vare sig man har roligt eller tråkigt, verkar det som. Nästan två veckor sedan jag senast skrev här. Skäms, Lena!

Följdaktligen har det hänt en hel del, t ex så åkte jag på en megaförkylning som jag inte är fri från ännu även om jag är på bättringsvägen :-)

Lägenheter har jag tittat på några stycken, och även bjudit på en men den blev för dyr. Ska på ytterligare en visning nästa vecka, får hoppas att den är så bra så att jag vill ha den men att den samtidigt inte passar någon annan... Fåfängt hopp.

Föregående helg var vi på fest i Hummelstad, en mycket liten by utanför Västervik. Några kompisar hade fixat och donat, vi var vknappt 30 personer som åt, dansade och hade trevligt. Då jag tidigare i veckan var vissen valde jag att köra, så det blev en cola-kväll för min del, medans mannen festade till det på vitt vin samt lite jägermeister. Vinet är inga problem att avstå men jäger! Älskar jägermeister!
Men, men, allt går o jag fick en skvätt när vi väl kom hem igen.
På hemvägen, långt innan vi var ute ur "skogen" skedde det osannolika att polisen körde upp bakom oss, blinkade så vi fick stanna och jag fick blåsa. Tur att jag hade hållit mig till colan!

Just i dag är jag barnvakt hela dagen. Elvira ligger just nu på mitt rumsgolv och sover. Åkte hem till Elin före nio i morse, så jag skulle vara på plats när Elvira vaknade. Vi fixade morgonbestyren och frampå dagen gick vi hem till mig, allt medans Elin åkte till Linköping för en hel dags shopping.
När lilla fröken väl vaknar igen ska hon få lite mat och efter det ska vi bege oss på styrelsemöte. Hon får vackert följa med på det eftersom Elin inte hinner hem innan det börjar, men det ska nog gå bra.
Ska ta och förbereda den promenaden genom att packa ihop sakerna som ska med. Eftersom jag inte vet hur länge hon behagar sova, kan det bli snabba ryck när vi väl ska iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar