2010-09-16

Boende

I dag ska jag titta på en lägenhet igen. Den är egentligen för dyr för mej, men den har legat ute till försäljning länge, så priset är nog förhandlingsbart enligt mäklaren. Får se hur det känns när jag är där, för den ligger inte i "rätt" område för mej...
Lägenheten jag tittat på tidigare i veckan är billigare och mycket bättre läge på, men där krävs en total köks make-over, o det kostar också pengar.

I kväll ska jag också träffa den personen som troligen köper mitt hus. Vi ska nog prata pris och tid för övertagande. Känns lite pressat, då jag ännu inte vet var jag ska ta vägen när huset väl är sålt.

Det här är jobbiga bitar i livet och det finns ju flera saker i mitt liv som inte är enkla just nu. Att jag inte har ett jobb och följdaktligen ingen vettig ekonomi är pest. Jag lever på 5000 kronor i månaden efter skatt, det är inte det roligaste precis...
Innebär i praktiken att jag lever på vänner och bekanta, för bara månadskostnaden för boendet är ungefär den summan.
Roligare kan man ha :-(
Hoppas att allt blir ljusare när jag väl har sålt huset och har en lägenhet i stället.

Ett jobb vore ju inte heller fel...

Men det finns ju ändå saker i mitt liv som är bra också. I går var Elin och Elvira här på eftermiddagen och långt in på kvällen. Det är mysigt, och jag har världens snällaste barnbarn!
Helgen som kommer är en Mörlunda-helg. Försöker nog åka mitt på dagen i morgon och blir förhoppningsvis upphämtad i Vimmerby. Troligen handlar vi på vägen "hem", då vi ska ha hans föräldrar på middag på lördagen. Vi ses så ibland, mycket trevligt, han har så rara föräldrar.

Nu ska jag ta mig i kragen och fixa lite. Riva igenom ytterligare nå´t skåp - sålla grejor. Ska också förbereda kvällens middag så det inte blir så körigt när vi väl ska äta.

Men innan middag blir det lägenhetsspan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar